Avslutning på Kristianstadsdagarna.

I lördags var det dags för avslutningen på Kristianstadsdagarna. Denna kväll pågår även endagarssfestivalen "Tivolirock" som jag och S hade tänkt att gå på men plånboken sa ifrån så det blev inget med det.
Vi åkte iaf till Kristianstad med väskorna fulla med alkohol och ett hyffsat gott humör. Drog bort till Tivoliparken och satte oss och lyssna på Joddla med Siv som spelade just då. S funderade på att planka men det var helt enkelt för mycket vakter, så vi satte oss vid ån och drack öl/grogg i solskenet och joddla med Siv som bakgrundsmusik.
Sen var ringde vi storasyster S och drog bort till henne och R. Där fortsatte drickandet med trevliga toner från bl.a Blink 182, Bob Marley och Rage against the machine. Innan vi drog in till stan började det shottas lakrits och fisherman-shots.
Blev alldeles för många för mig och därifrån kommer jag inte ihåg någonting förutom att vi träffade två hundar på väg in till staden. När vi väl var i stan sen så träffade vi (tydligen) en massa av S vänner. S och O åkte karusell och sen blev det nattakebab. Eftersom vi bor i Hässleholm så var vi tvugna att åka hem men nästa tåg gick inte förrän 06.23 så det blev slagga en timme utanför Kristianstads station och sen kom det en envis taxichaufför som erbjöd FANTASTISKA priser. Men vi stannade kvar och sen kom en gubbe på 35-40 år som hade varit ute på harrys som skulle vidare och festa i Köpenhamn, haha! Han skulle vara där vid nio på morgonen. Hoppas inte jag är sån när jag är 40. Lite väl wild and crazy för sin ålder kanske. Sen kom även en bartender som jobbade på banken och pratade lite. Trevligt folk ute 5 på morgonen när Kristianstad annars är så himla tomt. Sen när vi äntligen hade kommit till Hässleholms station så säger 40-åringen till S att han ska ta vara på sin underbara flickvän, haha. Typiskt gamla att bli så himla sentimentala på fyllan. Hem kom vi iaf och det var underbart att få lägga sig i sin egen säng.

Så vi summerar kvällen genom att hoppas att man inte sagt pinsamma saker till nyktra personer.
Dessutom sprack min läpp och jag har skrapat upp halva knät.

Men kul hade vi! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0